Przeglądając newsy ze świata kolarskiego złapałem się na tym, że swoją uwagę zazwyczaj skupiam na przeglądaniu ofert znanych zagranicznych marek, zupełnie albo prawie zupełnie ignorując naszych rodzimych producentów. Ma to zapewne związek z ilością reklam jaką jesteśmy bombardowani, co podświadomie wpływa na nasze decyzje dotyczące zainteresowania poszczególnym asortymentem sprzętu rowerowego.
Przygotowując wpis pt. „Polscy producenci rowerów” miałem okazję zapoznać się z ofertą krajowych producentów i aż wstyd się przyznać, ale o istnieniu części z nich miałem pojęcia, dlatego przyszedł mi do głowy pomysł, żeby na łamach bloga przybliżyć sylwetki poszczególnych firm, a poniższym wpisem chciałbym zapoczątkować serię artykułów, w których sposób obiektywny będę starał się zaprezentować nasze rodzime produkty, których jakość wcale nie odbiega od oferowanych przez zagraniczne koncerny produktów, a wręcz skłaniałbym się ku stwierdzeniu, że w wielu przypadkach jest znacznie lepsza.
Sam sposób wyboru poszczególnych marek które chciałbym opisać nie będzie przypadkowy, a będzie wynikiem mojej subiektywnej oceny. Będą to firmy wśród których rozglądałbym się w przypadku chęci zakupu roweru, bądź poszczególnych komponentów.
Jedną z takich firm jest firma RONDO z Gdańska. Powiem szczerze, że przeglądając ich ofertę po raz pierwszy, byłem pod wielkim wrażeniem jakości oraz innowacyjności oferowanych rowerów, a sposób w jaki się prezentują, zastosowane rozwiązania techniczne oraz zainstalowane komponenty sprawiają, że z powodzeniem mogą konkurować z topowymi markami zawodowego peletonu. Wystarczy na nie spojrzeć…. klasa sama w sobie.
Rondo to przede wszystkim rowery stworzone przez kolarzy dla kolarzy, a 15 letnie doświadczenie zdobyte w tworzeniu takich marek jak NS Bikes czy Creme Cycles, zostało przekute i wykorzystane przy kreowaniu nowych trendów w stylu Road Plus i Gravel. Jak twierdzą sami zainteresowani, ich życie kręci się wokół dwóch kółek, a przejechane dziesiątki tysięcy kilometrów rocznie zarówno podczas wyścigów, wypraw czy dojazdów do pracy, zaowocowało stworzeniem rowerów, które będą odpowiadały kolarzom wszystkich dyscyplin rowerowych.
Bazą do powstania serii produktów BOOZ, RUUT czy HVRT był rower szosowy, który przy wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia nabytego w świecie kolarstwa górskiego, został pozbawiony swoich konwencjonalnych rozwiązań tym samym tworząc hybrydę o przeznaczeniu all-road. Wykorzystanie zmiennej geometrii, dzięki zastosowaniu widelca TwinTip pozwaliło na wykorzystywanie rowerów Rondo zarówno do wyścigów jak również jako odpowiedni środek transportu służący do pokonywania długich tras w komfortowej pozycji.
Rondo BOOZ
BOOZ to najnowsze dziecko firmy. Jest to rower typu URBAN, którego zadaniem jest umożliwienie sprawnego przemieszczania się w miejskiej dżungli przy jednoczesnym zachowaniu sportowego zacięcia, komfortu oraz wytrzymałości. Doskonałym posunięciem jest zastosowanie stalowej ramy Cro-Mo, ze względu na jej wytrzymałość, sztywność jak również właściwość pochłaniania drgań, co w połączeniu z regulowanym karbonowym widelcem TwinTip oraz szerokimi oponami zapewni nam duży komfort przy przemieszczaniu się po miernej jakości polskich drogach. Dzięki zastosowaniu karbonowego napędu pasowego oraz planetarnej piasty Alfine rower jest w zasadzie bezobsługowy – dłuższa żywotność napędu, możliwość zmiany przełożeń w miejscu czy odporność na warunki atmosferyczne to jedynie niektóre z zalet takiego zestawienia. Ciekawostką jest sposób regulowania siły napięcia paska napędowego poprzez zmianę położenia osi suportu, a nie jak w większości modeli tego typu przez zmianę położenia osi koła. Jak przystało na rower miejski, zostały przewidziane otwory montażowe do błotników. Całość prezentuje się rewelacyjnie – minimalizm w połączeniu z designerskim malowaniem nadaje rowerowi nowoczesnego wyglądu, sprawi, że na pewno nie przejedziemy po mieście niezauważeni.
Seria RUUT
RUUT to seria rowerów, które rozpoczęły na świecie linię modeli ze zmienną geometrią, dzięki czemu uzyskujemy wszechstronny rower, który pozwala nam jeździć szybko i daleko. Jest to idealne rozwiązanie do uprawnia bikepackingu, a dzięki możliwości regulowania przedniego karbonowego widelca, zastosowania szerokich opon, wewnętrznego prowadzenia przewodów, kierownicy typu baranek oraz dodatkowymi otworami na bagażnik i błotniki, uczyni naszą podróż znacznie wygodniejszą.
Poszczególne modele serii RUUT różnią się między sobą rodzajem zastosowanego osprzętu, gdzie do dyspozycji mamy grupy Shimano lub SRAM (napęd w układzie 1×11) oraz materiałem z jakiego została wykonana rama, do której produkcji wykorzystano wytrzymałą stal TANGE, aluminium, karbon lub tytan.
Wszystko połączone razem, niezależnie od modelu, czynią produkty serii RUUT rowerami na lata.
Seria HVRT
HVRT to linia rowerów szosowych z hamulcami tarczowymi, w których dzięki zastosowaniu zmiennej geometrii, jak również możliwości zamontowania znacznie szerszych opon niż w typowych „szosówkach” daje firmie Rondo przewagę nad konkurencją – dzięki temu rowery są bardziej wszechstronne. Umożliwiają nam pokonanie znacznego dystansu w komfortowej pozycji po drogach klasy B, jak również rywalizowanie podczas zawodów szosowych.
Wszystkie modele serii HVRT zostały wyposażone w szosowy osprzęt Shimano, a w zależności od naszych potrzeb oraz możliwości finansowych, do wyboru mamy modele Tiagra, 105, Ultegra oraz Dura-Ace. Podobnie jak w przypadku serii RUUT, poszczególne modele różnią się między sobą materiałem z jakiego została wykonana rama. Do produkcji wykorzystano wytrzymałą stal TANGE, aluminium lub karbon.
Aerodynamiczna konstrukcja (dot. karbonowych ram), agresywna geometria, duża przestrzeń na opony, lekka rama, sztywne osie i hamulce tarczowe czynią ten rower prawdziwym leaderem peletonu.
Aby bliżej poznać ofertę firmy Rondo, zachęcam do zajrzenia na stronę formy 7Anna, oficjalnego dystrybutora rowerów, gdzie dostępne są specyfikacje poszczególnych modeli, dodatkowe zdjęcia oraz opisy,
Firma Rondo wniosła powiew świeżości na rynek kolarski, a za sprawą swoich produktów wyrosła na markę wyznaczającą trendy na międzynarodowym rynku rowerowym.