Hultaj to człowiek wolny, luźny, najemca wykonujący swoje dzieło na czasowym kontrakcie, który posiada w sobie energię oraz pomysł na swoją wywrotową działalność. Taka definicja idealnie wpasowuje się w twórczość oraz charakter wrocławskiej manufaktury Hultaj.

Celowo użyłem słowa twórczość, bo przyglądając się zrealizowanym projektom można sobie uświadomić, że oto właśnie obcujemy ze swego rodzaju rękodziełami, a nie przedmiotami codziennego użytku jakimi są produkowane przez Hultaj rowery. Firma rozpoczęła swoją działalność w 2016 roku, gdzie dwóch niepokornych przekuło swoją pasję do jednośladów w tworzenie rowerów na których sami chcieliby jeździć. Bagaż doświadczeń zdobytych podczas kilometrów przejechanych w kurierce, w czasie wielomiesięcznych podróży czy podczas zwykłego przemieszczania się po mieście niezależnie od pory roku, został wykorzystany przy projektowaniu i składaniu jednośladów. Początkowo były to rowery typu ostre koło, które ideologicznie idealnie oddają charakter wrocławskiego Hultaja, natomiast w chwili obecnej jest to pełnokrwisty zakład customowy, tworzący rowery na indywidualne zamówienie klienta.

Proces…

Hultaj mieści się w małym warsztacie w centrum Wrocławia przy ul. Rydgiera 1. Proces tworzenia zaczyna się od pomysłu klienta, który w trakcie rozmowy lub korespondencji mailowej ewoluuje i nabiera kształtów. Brane są pod uwagę wszystkie potrzeby zamawiającego, jego predyspozycje, styl jazdy czy unikalny design. Zadaniem Hultaja jest „uszycie” roweru na miarę który zarówno pod względem użytkowym jak również swoim wyglądem będzie w 100% odpowiadał potrzebom szczęśliwego nabywcy. Po zatwierdzeniu projektu zaczyna się etap wyboru ramy, która jako najważniejszy element roweru, musi być skrojona idealnie pod klienta, ze szczególnym uwzględnieniem każdego aspektu który będzie miał wpływ na dalsze użytkowanie. To na tym etapie decyduje się o tym w jakim standardzie ma być mufa suportu, haki tylnego koła czy rodzaj zmontowanego hamulca, o ile w ogóle jest przewidziany. W Hultaju nie uświadczymy gotowych produktów – projekt, wybór materiału z jakiego ma być wykonana rama,  spawanie czy malowanie odbywa się ręcznie – można zażyczyć sobie w zasadzie wszystko z wyłączeniem rowerów typu cargo oraz bicykli z tylną amortyzacją, ale i to może w przyszłości się zmieni.

Wybór osprzętu który ma być zamontowany również nie jest oczywisty, wszystko zależy od potrzeb oraz możliwości finansowych klienta. Dzięki temu, że Hultaj nie jest związany kontraktem z jakimkolwiek producentem, dobierając części kieruje się wyłącznie dobrem klienta, a ostateczną decyzję o montowanych podzespołach podejmuje zamawiający wybierając spośród kilku zaproponowanych opcji. Nie ma też ściśle określonego schematu wg którego dobierany jest osprzęt – może to być ostre koło w swojej najsurowszej formie, jak również wyposażony w piastę wielobiegową napędzaną karbonowym paskiem „mieszczuszek”. Możliwości jest nieskończenie wiele, a Hultaj nie zamyka się na inne opcje, ale z pełnym podziwu profesjonalizmem konsekwentnie realizuje wizję klienta. Jest to firma, która nie boi się wyzwań i jest w zasadzie gotowa stworzyć wszystko co ma dwa koła, a to co daje im przewagę nad innymi firmami to możliwość personalizacji projektu na poziomie, jakiego nie znajdziemy w większości firm produkujących rowery.

Hultaj stawia przede wszystkim na jakość, dlatego czas tworzenia poszczególnych zamówień może potrwać od 8 do 12 tygodni, a wszystko zależy od stopnia zaawansowania danego projektu, jak również dostępności części. Warto też zauważyć, że jakość w wykonaniu Hultaja nie oznacza, iż najdroższe jest najlepsze. Będąc świadomym ponoszonych kosztów, potrafią stworzyć bardzo rozsądne projekty, w których cena jest wypadkową wypracowanej koncepcji. Przybliżona dolna kwota, za którą można nabyć pełnowartościowy rower to ok 3500,00 zł, która patrząc na aktualnie obowiązujące ceny rynkowe nie wydaje się zbyt wygórowaną ceną. Górna granica zamówienia to rzecz umowna – wyznacza ją projekt oraz oczekiwania klienta.

Na cały zamontowany osprzęt rowery otrzymują gwarancję producentów, natomiast odpowiedzialność za ramę jak również cały projekt bierze na siebie Hultaj. Również forma finansowania ewentualnego zamówienia jest kwestią otwartą, wystarczy skontaktować się z firmą, a możliwe jest wypracowanie wspólnego stanowiska z którego obie strony będą usatysfakcjonowane.

Abstrahując od tworzenia nowych projektów, w Hultaju możemy również wykonać serwis, renowację lub upgrade swojego starego roweru, wystarczy udać się do warsztatu firmy, lub skontaktować się z Hultajami chociażby za pośrednictwem strony www.hultajbikes.com/pl/, aby doprecyzować szczegóły. Jedyne co mi pozostaje, to życzyć chłopakom cierpliwości w dążeniu do celu , a nam żebyśmy mogli cieszyć oko coraz większą ilością Hultajów jeżdżących po Polsce i Europie.