Mnogość dostępnych grup osprzętu dedykowanych do poszczególnych typów rowerów może wprawić nas w zakłopotanie, dlatego poniżej prezentuję poszczególne grupy osprzętu firmy Shimano. Temat był omawiany wielokrotnie, jednak ze względu na ciągły rozwój i pojawianie się na rynku coraz to nowych produktów, przy jednoczesnym wycofywaniu z produkcji innych, postanowiłem po raz kolejny przybliżyć najświeższą listę asortymentu rowerowego tejże firmy. Niniejszy opis nie będzie stanowił studium konkretnych modeli, a ma za zadanie jedynie przybliżyć charakterystykę poszczególnych grup, które różnią się od siebie nie tylko przeznaczeniem, ilością komponentów czy ceną. Im droższy model, tym lepsza jakość wykonania, niższa waga jak również różne rozwiązania techniczne – nie będę się rozwodził nad wyższością jednej grupy nad drugą. Nie będę również sugerował na którą szczególnie powinniśmy zwrócić uwagę, ponieważ (w mojej ocenie), świadomy wybór konkretnego osprzętu to kwestia indywidualna każdego rowerzysty. Poniższy zbiór ro zestawienie „suchych” informacji zaczerpniętych z oficjalnej strony Shimano.

Co kryje się pod nazwą „pełna grupa” osprzętu?

Aby móc rozmawiać o rodzaju osprzętu, należy zrozumieć co kryje się pod hasłem „pełna grupa”. Jest to termin którym określamy listę podzespołów tej samej serii tj. mechanizmy korbowe, kasety, przerzutki, piasty, dźwignie/klamki, hamulce, łańcuchy, koła czy pedały. W kontekście niniejszego zestawienia, posługując się tym terminem, będę właśnie wymieniał komponenty z jednej grupy osprzętu.

Szosa

Dura Ace (seria mechaniczna R9100/ seria elektroniczna R9150)

To najwyższej klasy grupa osprzętu przeznaczona do szosowej jazdy wyczynowej oraz jazdy na czas. Jej główne komponenty:

  • dźwignie zmiany biegu/hamulcowe do na kierownice typu baranek i do rowerów do jazdy na czas. W zależności od modelu przeznaczone są do obsługi hydraulicznych hamulców tarczowych lub klasycznych hamulców obręczowych.
  • przełączniki zmiany biegów pod system Di2
  • przerzutka przednia w systemie 2×11. W zależności od modelu dostępne są dwa warianty: mocowanie z hakiem oraz mocowanie z obejmą jak również model przystosowany pod system Di2
  • adapter obejmy do przerzutek przednich o średnicach 28,6/31,8 mm oraz 34,9 mm
  • mechanizm korbowy 2×11 dostępny zarówno w wersji klasycznej jak również z obustronnym miernikiem mocy
  • wkłady suportu – wciskane i gwintowane
  • przerzutka tylna 11 rzędowa w systemie Shadow RD w tym przystosowana pod system Di2
  • 11 rzędowa kaseta zębatek
  • zaciski hydraulicznego hamulca tarczowego
  • zaciski szczękowe hamulca w tym mocowaniem do tylnego trójkąta ramy, z mocowaniem pod suport i z mocowaniem bezpośrednim
  • hamulec wspornikowy dual-pivot
  • tarcza hamulcowa
  • kompletne koła (przednie i tylne) pod hamulce tarczowe oraz szczękowe przystosowane do systemów bezdętkowych, szytki oraz pod oponę

Ultegra (seria mechaniczna R8000/ seria elektroniczna R8050)

Wysokiej klasy grupa osprzętu przeznaczona do szosowej jazdy wyczynowej oraz jazdy na czas. Jej główne komponenty:

  • dźwignie zmiany biegu/hamulcowe do na kierownice typu baranek i do rowerów do jazdy na czas. W zależności od modelu przeznaczone są do obsługi hydraulicznych hamulców tarczowych lub klasycznych hamulców obręczowych.
  • przełączniki zmiany biegów pod system Di2
  • przerzutka przednia w systemie 2×11. W zależności od modelu dostępne są dwa warianty: mocowanie z hakiem oraz mocowanie z obejmą jak również model przystosowany pod system Di2
  • mechanizm korbowy 2×11
  • przerzutka tylna 11 rzędowa w systemie Shadow RD z krótkim i średnim wózkiem w tym przystosowana pod system Di2
  • 11 rzędowa kaseta zębatek
  • zaciski hydraulicznego hamulca tarczowego
  • zaciski szczękowe hamulca w tym mocowaniem do tylnego trójkąta ramy, z mocowaniem pod suport i z mocowaniem bezpośrednim
  • hamulec wspornikowy dual-pivot
  • tarcza hamulcowa
  • kompletne koła (przednie i tylne) pod hamulce tarczowe oraz szczękowe przystosowane do systemów bezdętkowych
  • pedały SPD-SL

105 (seria R7000)

Grupa osprzętu przeznaczona do szosowej jazdy wyczynowej, sportowej oraz wytrzymałoścowej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie zmiany biegu/hamulcowe do na kierownice typu baranek. W zależności od modelu przeznaczone są do obsługi hydraulicznych hamulców tarczowych lub klasycznych hamulców obręczowych.
  • przerzutka przednia w systemie 2×11. W zależności od modelu dostępne są dwa warianty: mocowanie z hakiem oraz mocowanie z obejmą
  • mechanizm korbowy 2×11
  • wkład suportu – gwintowany
  • przerzutka tylna 11 rzędowa w systemie Shadow RD z krótkim i średnim wózkiem
  • 11 rzędowa kaseta zębatek
  • zaciski hydraulicznego hamulca tarczowego
  • zaciski szczękowe hamulca w tym mocowaniem do tylnego trójkąta ramy, z mocowaniem pod suport i z mocowaniem bezpośrednim
  • hamulec wspornikowy dual-pivot
  • tarcza hamulcowa
  • przednia i tylna piasta pod szybkozamykacz jak również sztywną oś, przeznaczona pod hamulec tarczowy i szczękowy
  • kompletne koła (przednie i tylne) pod hamulce tarczowe oraz szczękowe przystosowane do systemów bezdętkowych
  • pedały SPD-SL

Tiagra (seria R4700)

Grupa osprzętu przeznaczona do szosowej jazdy sportowej oraz wytrzymałościowej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie zmiany biegu do montażu na prostą kierownicę w systemie 3×10 lub 2×10
  • dźwignie zmiany biegu/hamulcowe do na kierownice typu baranek. W zależności od modelu przeznaczone są do obsługi hydraulicznych hamulców tarczowych lub klasycznych hamulców obręczowych w systemach 3×10 i 2×10
  • przerzutka przednia w systemie 2×10 i 3×10. W zależności od modelu dostępne są dwa warianty: mocowanie z hakiem oraz mocowanie z obejmą
  • mechanizm korbowy 3×10 i 2×10
  • wkład suportu – gwintowany
  • przerzutka tylna 10 rzędowa z krótkim i średnim wózkiem
  • mechaniczna dźwignia hamulca montowana na prostą kierownicę
  • zaciski hydraulicznego hamulca tarczowego
  • zacisk hamulca dual-pivot
  • przednia i tylna piasta pod szybkozamykacz, przeznaczona pod hamulec szczękowy
  • kompletne koła (przednie i tylne) pod hamulce tarczowe oraz szczękowe przystosowane do systemów bezdętkowych

Sora (seria R3000)

Grupa osprzętu przeznaczona do szosowej jazdy sportowej oraz wytrzymałościowej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie zmiany biegu do montażu na prostą kierownicę w systemie 3×9 lub 2×9
  • dźwignie zmiany biegu/hamulcowe do na kierownice typu baranek pracujące systemach 3×9 i 2×9
  • przerzutka przednia w systemie 2×9 i 3×9. W zależności od modelu dostępne są dwa warianty: mocowanie z hakiem oraz mocowanie z obejmą
  • mechanizm korbowy 3×8 i 2×8
  • wkład suportu – gwintowany
  • przerzutka tylna 9 rzędowa z krótkim i średnim wózkiem
  • mechaniczna dźwignia hamulca montowana na prostą kierownicę
  • zacisk hamulca dual-pivot
  • przednia i tylna piasta pod szybkozamykacz dedykowana pod hamulec szczękowy

Claris (seria R2000)

Grupa osprzętu przeznaczona do szosowej jazdy sportowej oraz wytrzymałościowej. Jej główne komponenty:

  • klamko-manetki montowane na prostą kierownice w systemach 3×8 i 2×8
  • dźwignie zmiany biegu do montażu na prostą kierownicę w systemie 3×8 lub 2×8
  • dźwignie zmiany biegu/hamulcowe do na kierownice typu baranek pracujące systemach 3×8 i 2×8
  • przerzutka przednia w systemie 2×8 i 3×8. W zależności od modelu dostępne są dwa warianty: mocowanie z hakiem oraz mocowanie z obejmą
  • mechanizm korbowy 3×8 i 2×8
  • przerzutka tylna 8 rzędowa z krótkim i średnim wózkiem
  • mechaniczna dźwignia hamulca montowana na prostą kierownicę
  • zacisk hamulca dual-pivot

Tourney A070 (seria A070)

Grupa osprzętu przeznaczona do szosowej jazdy sportowej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie zmiany biegu/hamulcowe do na kierownice typu baranek pracujące systemach 3×7 i 2×7
  • przerzutka przednia w systemie 2×7 i 3×7. W zależności od modelu dostępne są dwa warianty: mocowanie z hakiem oraz mocowanie z obejmą
  • mechanizm korbowy 3×8/7 i 2×8/7 Square
  • wkład suportu – klasyczny
  • przerzutka tylna 7 rzędowa

Gravel / Adventure

GRX (11 rzędowa Di2, 11 rzędowa, 10 rzędowa)

Grupa osprzętu przeznaczona do jazdy po żwirze. Jest to zmodyfikowana wersja grupy szosowej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie zmiany biegu/hamulcowe do na kierownice typu baranek przeznaczone do obsługi hydraulicznych hamulców tarczowych. W zależności od modelu obsługują systemy 2×11 Di2, 2×11 lub 2×10.
  • przerzutka przednia w systemie 2×11 lub 2×10 W zależności od modelu dostępny jest również wariant przystosowany pod system Di2
  • mechanizm korbowy 2×11, 1×11 lub 2×10
  • przerzutka tylna 11 i 10 rzędowa w systemie Shadow RD+ w tym przystosowana pod system Di2
  • zaciski hydraulicznego hamulca tarczowego

MTB

XTR (seria mechaniczna M9100 / seria elektroniczna M9050)

To najwyższej klasy grupa osprzętu przeznaczona do rowerów górskich – dedykowana do XC, XCM, trail, enduro i all mountain. Jej główne komponenty:

  • wyświetlacz informacyjny systemu Di2
  • dźwignie przerzutek do napędów 12 rzędowych w tym również pod system Di2
  • dźwignia do regulowania wspornika siodła
  • przerzutka przednia w systemie 2×12 mocowanie na obejmę, mocowanie bezpośrednio oraz e-type, jak również przerzutka 2×11 i 3×11 w pod system Di2
  • adaptery obejmy do przerzutek Di2 z dolną obejmą, z górną obejmą, z mocowaniem e-type oraz z mocowaniem bezpośrednim
  • mechanizm korbowy 2×12 lub 1×12/11
  • tarcza mechanizmu korbowego 12 rzędowa
  • wkłady suportu – wciskane i gwintowane
  • przerzutka tylna 11 i 12 rzędowa z średnim i długim wózkiem w systemie Shadow RD+ w tym przystosowana pod system Di2
  • 12 rzędowa kaseta zębatek
  • łańcuch przeznaczony do 12 rzędowych napędów
  • dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego z obejmą I-SPEC EV
  • zaciski hydraulicznego hamulca tarczowego (przedni i tylny) z 2 lub 4 tłoczkami
  • piasta przednia i tylna montowana na sztywną oś pod hamulce tarczowe

Deore XT (seria mechaniczna M8100 / seria elektroniczna M8050)

To grupa osprzętu przeznaczona do rowerów górskich – dedykowana do XC, XCM, trail, enduro i all mountain. Jej główne komponenty:

  • wyświetlacz informacyjny systemu Di2
  • dźwignie przerzutek do napędów 12 rzędowych w tym również pod system Di2
  • przerzutka przednia w systemie 2×12 mocowanie na obejmę, mocowanie bezpośrednio oraz e-type, jak również przerzutka 2×11 i pod system Di2
  • mechanizm korbowy 2×12 lub 1×12
  • tarcza mechanizmu korbowego 12 rzędowa
  • przerzutka tylna 1×12 i 2×12 w systemie ShadowRD+ jak również 11 rzędowa przerzutka ze średnim wózkiem przystosowana pod system Di2
  • 12 rzędowa kaseta zębatek
  • łańcuch przeznaczony do 12 rzędowych napędów
  • dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego z obejmą I-SPEC EV
  • zaciski hydraulicznego hamulca tarczowego (przedni i tylny) z 2 lub 4 tłoczkami
  • tarcza hamulcowa
  • piasta przednia i tylna montowana na sztywną oś pod hamulce tarczowe
  • kompletne koła (przednie i tylne) pod hamulce tarczowe do systemów bezdętkowych,
  • pedały SPD oraz platformowe

SLX (seria M7100)

To grupa osprzętu przeznaczona do rowerów górskich – dedykowana do XC, XCM, trail, enduro i all mountain. Jej główne komponenty:

  • dźwignie przerzutek do napędów 12 rzędowych
  • przerzutka przednia w systemie 2×12 mocowanie na obejmę, mocowanie bezpośrednio oraz e-type
  • mechanizm korbowy 2×12 lub 1×12
  • tarcza mechanizmu korbowego 12 rzędowa
  • przerzutka tylna 1×12 i 2×12 w systemie Shadow RD+
  • 12 rzędowa kaseta zębatek
  • łańcuch przeznaczony do 12 rzędowych napędów
  • dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego z obejmą I-SPEC EV
  • zaciski hydraulicznego hamulca tarczowego (przedni i tylny) z 2 lub 4 tłoczkami
  • tarcza hamulcowa
  • piasta przednia i tylna montowana na sztywną oś pod hamulce tarczowe

Deore (seria M6000)

To grupa osprzętu przeznaczona do rowerów górskich – dedykowana do XC, XCM, trail, enduro i all mountain. Jej główne komponenty:

  • dźwignie przerzutek do napędów 10 rzędowych
  • przerzutka przednia w systemie 2×10 i 3×10 mocowanie na obejmę, mocowanie bezpośrednio oraz e-type
  • mechanizm korbowy 2×10 i 3×10
  • przerzutka tylna 10 rzędowa w systemie Shadow RD+
  • 10 rzędowa kaseta zębatek
  • łańcuch przeznaczony do 10 rzędowych napędów
  • dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego z obejmą I-SPEC EV
  • zaciski hydraulicznego hamulca tarczowego z 2 tłoczkami
  • piasta przednia i tylna montowana na szybkozamykacz lub sztywną oś pod hamulce tarczowe

Alivio (seria M4000)

To grupa osprzętu przeznaczon ado rowerów górskich – dedykowana do XC i XCM. Jej główne komponenty:

  • dźwignie przerzutek do napędów 9 rzędowych
  • klamkomanteki Rapidfire Plus przeznaczone do napędów 9 rzędowych do hamulców mechanicznych i hydraulicznych
  • przerzutka przednia w systemie 2×9 i 3×9 mocowanie na obejmę oraz mocowanie bezpośrednie
  • mechanizm korbowy 2×9 i 3×9
  • przerzutka tylna 9 rzędowa w systemie Shadow RD
  • 9 rzędowa kaseta zębatek
  • dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego
  • zaciski hydraulicznego hamulca tarczowego
  • tarcza hamulcowa
  • piasta przednia i tylna montowana na szybkozamykacz pod hamulce tarczowe

Acera (seria M3000)

To grupa osprzętu przeznaczona do rowerów górskich – dedykowana do XC i XCM. Jej główne komponenty:

  • dźwignie przerzutek do napędów 9 rzędowych
  • klamkomanteki przeznaczone do napędów 9 rzędowych do hamulców hydraulicznych
  • przerzutka przednia w systemie 2×9 i 3×9 mocowanie na obejmę, mocowanie bezpośrednie oraz e-type
  • mechanizm korbowy 3×9
  • przerzutka tylna 9 rzędowa w systemie Shadow RD
  • dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego
  • zaciski hydraulicznego hamulca tarczowego
  • piasta przednia i tylna montowana na szybkozamykacz pod hamulce tarczowe

Altus (seria M2000)

To grupa osprzętu przeznaczona do rowerów górskich – dedykowana do XC i XCM. Jej główne komponenty:

  • dźwignie przerzutek do napędów 9 rzędowych
  • przerzutka przednia w systemie 2×9 i 3×9 mocowanie na obejmę, mocowanie bezpośrednie oraz e-type
  • mechanizm korbowy 3×9
  • przerzutka tylna 9 rzędowa w systemie Shadow RD
  • 9 rzędowa kaseta zębatek

Tourney TX (seria TX800)

To grupa osprzętu przeznaczona do rowerów górskich – dedykowana do XC i XCM. Jej główne komponenty:

  • klamkomanteki przeznaczone do napędów 8 rzędowych do hamulców mechanicznych
  • przerzutka przednia w systemie 3×8/7 z mocowaniem na obejmę
  • mechanizm korbowy 3×8
  • przerzutka tylna 8/7 rzędowa
  • 8 rzędowa kaseta zębatek
  • zaciski mechanicznego hamulca tarczowego
  • piasta przednia i tylna montowana na szybkozamykacz lub nakrętkę mocującą pod hamulce tarczowe, szczękowe lub hamulec rolkowy

Tourney A070 (seria A070)

Grupa osprzętu przeznaczona do jazdy sportowej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie zmiany biegu/hamulcowe do na kierownice typu baranek pracujące systemach 3×7 i 2×7
  • przerzutka przednia w systemie 2×7 i 3×7. W zależności od modelu dostępne są dwa warianty: mocowanie z hakiem oraz mocowanie z obejmą
  • mechanizm korbowy 3×8/7 i 2×8/7 Square
  • wkład suportu – klasyczny
  • przerzutka tylna 7 rzędowa
  • piasta przednia na szybkozamykacz pod hamulec szczękowy

Tourney (seria Tourney)

Grupa osprzętu przeznaczona do jazdy turystycznej/rekreacyjnej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie zmiany biegu sterowane kciukiem do napędów 6 i 7 rzędowych
  • manetki zmiany biegu typu grip do napędów 8/7/6 rzędowych
  • klamkomanetki przeznaczone do napędów 7 i 6 rzędowych
  • przerzutka przednia w systemie 3×8/7/6 mocowana na obejmę
  • mechanizm korbowy 3×8/7/6
  • przerzutka tylna 7 i 6 rzędowa
  • 7 rzędowa kaseta zębatek
  • 7/6 rzędowy wolnobieg

Tourney TZ (seria TZ500)

Grupa osprzętu przeznaczona do jazdy turystycznej/rekreacyjnej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie zmiany biegu sterowane kciukiem do napędów 6 i 7 rzędowych
  • przerzutka przednia w systemie 3×8/7 mocowana na obejmę
  • przerzutka tylna 6 rzędowa
  • 7 rzędowa kaseta zębatek
  • 7/6 rzędowy wolnobieg

Gravity

Saint (seria M820)

Grupa osprzętu przeznaczona do enduro, free ride i downhill. Jej główne komponenty:

  • jednostka integrująca dźwigni przerzutki
  • dźwignia przerzutki 10 rzędowa
  • mechanizm korbowy 1×10
  • tarcza mechanizmu korbowego 1×10/9
  • modularny napinacz łańcucha
  • wkłady suportu – wciskane i gwintowane
  • przerzutka tylna 10 rzędowa w systemie Shadow RD+
  • dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego z obejmą I-SPEC B
  • zacisk hydraulicznego hamulca tarczowego – 4 tłoczkowy
  • przednia i tylna piasta na sztywną oś pod hamulce tarczowe
  • pedały SPD i platformowe

Zee (seria M640)

Grupa osprzętu przeznaczona do trail, enduro, free ride i downhill. Jej główne komponenty:

  • dźwignia przerzutki 10 rzędowa
  • mechanizm korbowy 1×10
  • przerzutka tylna 10 rzędowa w systemie Shadow RD+
  • dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego z obejmą I-SPEC II
  • zacisk hydraulicznego hamulca tarczowego – 4 tłoczkowy
  • przednia i tylna piasta na sztywną oś pod hamulce tarczowe

E-Bike

Steps E8000 series

Grupa osprzętu przeznaczona do rowerów MTB. Jej główne komponenty:

  • bezprzewodowy komputer rowerowy
  • lewy zespół przełączników do wspomagania
  • moduł napędowy do hamulca v-brake oraz hamulca tarczowego
  • osłona modułu napędowego
  • tarcze hamulcowe do e-bike z czujnikiem prędkości

Steps E7000 series

Grupa osprzętu przeznaczona do rowerów MTB i trekking. Jej główne komponenty:

  • bezprzewodowy komputer rowerowy
  • prawy zespół przełączników do zmiany przełożeń
  • lewy zespół przełączników do wspomagania
  • moduł napędowy do hamulca v-brake oraz hamulca tarczowego
  • osłona modułu napędowego
  • pojedyncza zębatka do rowerów e-bike
  • tarcze hamulcowe do e-bike z czujnikiem prędkości

Steps E6100 series

Grupa osprzętu przeznaczona do rowerów trekking i city. Jej główne komponenty:

  • bezprzewodowy komputer rowerowy
  • dźwignia zmiany przełożeń revoshift
  • prawy zespół przełączników do zmiany przełożeń
  • lewy zespół przełączników do wspomagania
  • dedykowana piasta Di2 z wewnętrznymi przełożeniami z hamulcem wewnętrznym, rolkowym, tarczowym lub v-brake
  • zespół silnika Steps
  • tarcza mechnizmu korbowego Steps
  • moduł napędowy do hamulca v-brake, tarczowego, wewnętrznego lub rolkowego
  • osłona modułu napędowego
  • tarcze hamulcowe do e-bike z czujnikiem prędkości

Steps E5000 series

Grupa osprzętu przeznaczona do rowerów city. Jej główne komponenty:

  • bezprzewodowy komputer rowerowy
  • dźwignia zmiany przełożeń revoshift
  • prawy zespół przełączników do zmiany przełożeń
  • lewy zespół przełączników do wspomagania
  • dedykowana piasta Di2 z wewnętrznymi przełożeniami z hamulcem wewnętrznym, rolkowym, tarczowym lub v-brake
  • zespół silnika Steps
  • tarcza mechnizmu korbowego Steps
  • zestaw modułu napędowego
  • osłona modułu napędowego
  • pojedyncza zębatka napędowa do rowerów e-bike
  • tarcze hamulcowe do e-bike z czujnikiem prędkości

City

Metrea (seria U5000)

Grupa osprzętu przeznaczona do rowerów urban sport i city. W jej skład wchodzą:

  • dźwignie zmiany przełożeń 2×11
  • dźwignie zmiany przełożeń/hamulca napędów 11 rzędowych na kierownicę typu baranek
  • przerzutka przednia 2×11 mocowanie z hakiem
  • mechanizm korbowy z osłoną łańcucha 2×11 i 1×11
  • przerzutka tylna 11 rzędowa
  • dźwignie hydraulicznego hamulca tarczowego montowanego na kierownicę prostą oraz typu baranek
  • zacisk hydraulicznego hamulca tarczowego

Alfine (seria mechaniczna S7000/S700; seria elektroniczna)

Grupa osprzętu przeznaczona do rowerów urban sport i city. W jej skład wchodzą:

  • wyświetlacz informacji systemowych Di2
  • dźwignie zmiany przełożeń 11 i 8 rzędowe
  • dźwignie zmiany przełożeń/hamulca napędów 11 rzędowych na kierownicę typu baranek
  • przełącznik zmiany przełożeń Di2
  • piasta z wewnętrznymi przełożeniami 8 i 11 rzędowa do hamulców tarczowych w tym do systemu Di2
  • silniczek sterujący
  • mechanizm korbowy z osłoną łańcucha
  • piasta z dynamem
  • napinacz łańcucha
  • pojedyncza zębatka
  • dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego
  • zacisk hydraulicznego hamulca tarczowego

Nexus (seria 8 rzędowa C6000, seria 7 rzędowa C3000, seria 3 rzędowa INTER 3)

Grupa osprzętu przeznaczona do rowerów urban sport i city. Jej główne komponenty:

  • dźwignia przerzutki revoshift i dźwignia przerzutki revoshift z dźwignią hamulca – w przypadku serii 7 i 8 rzędowych; dźwignie przerzutki revoshift w przypadku serii 3 rzędowej
  • wielobiegowa piasta 8 rzędowa pod hamulce v-brake, rolkowy, tarczowy i wewnętrzny w tym również pod system Di2
  • wielobiegowa piasta 7 rzędowa pod hamulce v-brake, rolkowy, tarczowy i wewnętrzny
  • wielobiegowa piasta 3 rzędowa pod v-brake, rolkowy, tarczowy i wewnętrzny
  • mechanizm korbowy
  • przedni i tylny hamulec rolkowy
  • tarcza hamulcowa
  • dynamo w piaście pod hamulec v-brake oraz rolkowy

Capreo (seria F8000)

Grupa osprzętu przeznaczona do rowerów city. Jej główne komponenty:

  • dźwignia przerzutki
  • mechanizm korbowy
  • przerzutka tylna 9 rzędowa w systmie Shadow RD
  • dźwignia hamulca
  • hamulec v-brake
  • piasta przednia pod szybkozamyczkacz do hamulców obręczowych
  • dynamo w piaście do hamulców obręczowych
  • tylna piasta pod szybkozamykacz do hamulców obręczowych

Trekking

Deore XT (seria T8000)

Grupa osprzętu przeznaczona do jazdy turystycznej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie przerzutki do napędów 10 rzędowych
  • przednia przerzutka 3×10 mocowanie z obejmą
  • mechanizm korbowy 3×10 Hollowtech II
  • wkład suportu – wciskany i gwintowany
  • przerzutka tylna 10 rzędowa z długim wózkiem w technologii Shadow RD
  • dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego
  • zacisk hydraulicznego hamulca tarczowego – 2 tłoczkowy
  • piasta z dynamem pod szybkozamykacz do hamulców tarczowych
  • piasta tylna do hamulców obręczowych
  • pedały SPD

Deore (seria T6000)

Grupa osprzętu przeznaczona do jazdy turystycznej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie przerzutki do napędów 10 rzędowych
  • przednia przerzutka 3×10 mocowanie z obejmą
  • mechanizm korbowy 3×10 Hollowtech II
  • wkład suportu – wciskany
  • przerzutka tylna 10 rzędowa z długim wózkiem w technologii Shadow RD
  • dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego z obejmą I-SPEC II
  • pedały SPD i CLICK’R

Alivio (seria T4000)

Grupa osprzętu przeznaczona do jazdy turystycznej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie przerzutki/hamulca do napędów 9 rzędowych
  • przednia przerzutka 3×9 mocowanie z obejmą
  • mechanizm korbowy 3×9
  • przerzutka tylna 9 rzędowa
  • 9 rzędowa kaseta zębatek
  • dźwignia mechanicznego i hydraulicznego hamulca tarczowego
  • hamulce v-brake
  • zacisk hydraulicznego hamulca tarczowego
  • piasta przednia pod szybkozamykacz do hamulców obręczowych i tarczowych
  • piasta tylna pod szybkozamykacz pod hamulec obręczowy
  • pedały CLICK’R

Acera (seria T3000)

Grupa osprzętu przeznaczona do jazdy turystycznej. Jej główne komponenty:

  • dźwignie przerzutki/hamulca do napędów 8/9 rzędowych do hamulców mechanicznych i hydraulicznych
  • przednia przerzutka 3×9 i 2×9 mocowanie z obejmą
  • mechanizm korbowy 3×9
  • przerzutka tylna 9 rzędowa
  • zacisk hydraulicznego hamulca tarczowego
  • piasta przednia pod szybkozamykacz do hamulców obręczowych
  • piasta tylna pod szybkozamykacz do hamulców obręczowych
  • pedały CLICK’R

BMX

DXR (seria MX70)

Grupa osprzętu przeznaczona do wyścigów BMX. Jej główne komponenty:

  • mechanizm korbowy
  • tacza mechanizmu korbowego
  • dźwignia mechanicznego hamulca tarczowego
  • hamulec v-brake
  • tylna piasta
  • pedały SPD