Made In Poland

Crosso – poznajmy się

Tej marki entuzjastom turystyki rowerowej nie muszę specjalnie przedstawiać, nie każdy jednak wie że firma Crosso, bo o niej mowa, to polska firma której produkty mogą swobodnie konkurować o laur najlepszych sakw i toreb rowerowych na świecie.

Historia jest o tyle ciekawa, że od chwili kiedy pierwsze sakwy będące wynikiem ciężkiej ręcznej pracy opuściły garaż (ponieważ tam znajdowała się pracowania) do dnia dzisiejszego minęło prawie 20 lat. W chwili obecnej każdy rowerzysta – turysta doskonale zna zarówno nazwę jak i logo firmy. Świadczy to o tym, że produkty białostockiej fabryki są najwyższej jakości i właśnie dzięki temu zyskały uznanie użytkowników na całym świecie. To co szczególnie wyróżnia markę Crosso, to fakt że chcąc mieć kontrolę nad każdym elementem procesu tworzenia, do dnia dzisiejszego nie zdecydowali się na przeniesienie produkcji do Chin.

Co w ofercie?

Expert

Expert 66 oraz Expert 66 Click System to bardzo wytrzymałe i wodoszczelne sakwy o pojemości 66 litrów. Wykonane zostały z Cordury TPU dodatkowo powleczonej poliuretanem. Dzięki zastosowanemu materiałowi oraz podwójnemu systemowi zamykania, sakwa jest odporna na wodę, nawet przy chwilowym pełnym zanurzeniu. Rolowany system zamykania nie tylko chroni nasz bagaż przed kurzem i wodą, ale również umożliwia ciaśniejsze zamknięcie torby w przypadku, kiedy nie jesteśmy zmuszeni wykorzystywać pełnej objętości sakwy. Dodatkowo mamy do dyspozycji zewnętrzne kieszenie, które zamocowane są na ściance za pomocą specjalnej uprzęży, dzięki czemu mamy zapewniony łatwy dostęp do ich zawartości jak również w razie konieczności możemy wyjąć całą kieszonkę przekształcając ją w wygodną torebkę. Różnica pomiędzy sakwami Expert 66 a Expert 66 Click System wynika z ich systemu nośnego – w Expert 66 zastosowano system klasyczny Crosso, natomiast w Expert 66 Click System, jak sama nazwa wskazuje, zastosowano system Click System 🙂

Expert Bag 40 TPU to bardzo pojemny wykonany z Cordury TPU wór transportowy, o pojemności 40 litrów, a Expert Bag 45 wersja limitowana to wór o pojemności 45 litrów wykonany z Cordury powleczonej PVC. Oba worki w zestawie posiadają szelki pozwalające na przenoszeniu bagażu zarówno na plecach jak i na ramieniu.

Twist

Twist 60, Twist 60 Click System, Twist 30 oraz Twist 30 Click System to sakwy z podstawowej kolekcji Crosso. Wykonane zostały z Cordury TPU która w celu zwiększenia odporności, od wewnętrznej strony została pokryta odporną za zginanie poliuretanową powłoką. Dzięki zgrzewanej pozbawionej szwów konstrukcji mamy pewność, że nasz bagaż pozostanie suchy. Podobnie jak w przypadku serii Expert, różnice pomiędzy modelami dotyczą pojemności jak również systemu nośnego sakw.

Twist Bag 27 TPU to wodoszczelny worek transportowy wykonany z Cordury TPU, natomiast Twist Bag 27 edycja limitowana poza wspomnianą wyżej Cordurą, dodatkowo powleczono powłoką PVC. Oba produkty wyposażone są w paski transportowe ułatwiające przenoszenie bagażu.

Dry

Dry 60, Dry 60 Click System, Dry 30 oraz Dry 30 Click System to sakwy rowerowe wykonane z powlekanej tkaniny Plastel/Polymar, które dzięki zgrzewanym połączeniom uszczelkom oraz rolowanym zamknięciom jest w pełni wodoodporna. Dużym atutem serii Dry jest łatwość utrzymania produktów w czystości. Różnice pomiędzy wyżej wymienionymi modelami dotyczą pojemności oraz systemu nośnego sakw.

DryBag to wykonane z materiału odpornego na promienie UV oraz działanie wody morskiej worki transportowe, które pozwalają zabezpieczyć nasz bagaż przed wodą i kurzem, lub odwrotnie, mogą posłużyć jako tymczasowy worek dla mokrej odzieży. Podobnie jak w przypadku pozostałych worków Crosso, DryBag sprzedawany jest w komplecie z paskiem ułatwiającym transport bagażu.

Zipper

Zipper Top, to wykonana z wodoszczelnej Cordury niewielka torebka transportowa, którą za pomocą trzech rzepów mocuje się na poziomej rurze ramy roweru. Dzięki materiałowi z którego została wykonana oraz bryzgoszczelnemu zamkowi, możemy zabezpieczyć nasze podręczne akcesoria przed działaniem wody. W celu zwiększenia widoczności, po obu stronach torby umieszczono odblaskowe logo.

Zipper L i Zipper M to wykonane z wodoszczelnej Cordury TPU torby transportowe, które przeznaczone są do montowania pod rurą poziomą roweru, dzięki czemu mamy możliwość wykorzystania trójkąta ramy jako dodatkowej przestrzeni bagażowej. Zipper montowany jest do roweru za pomocą czterech pasków z rzepami. Tak samo jak w przypadku Zipper Top, torebki wyposażone są w bryzgoszczelne zamki błyskawiczne, a po obu stronach naniesiono odblaskowe logo. Różnica pomiędzy Zipper L i Zipper M, jak można się łatwo domyślać, dotyczy wielkości toreb.

Minibag, to mała i praktyczna torebka, wykonana z wodoszczelnego materiału w której dzięki paskowi do przenoszenia jak również specjalnemu klipsowi, możemy bezpiecznie transportować niewielkie przedmioty.

Zamknięcia

Proste rozwiązania są zawsze najlepsze, a dzięki stosowanym przez Crosso zamknięciach mamy pewność, że nasz bagaż pozostanie suchy i czysty. W zależności od modelu, producent stosuje dwa systemy.

W sakwach Expert zastosowano podwójną ochronę zawartości – poprzez zamknięcie rolowane które dodatkowe zabezpieczone jest za pomocą odpinanego kaptura, natomiast w kolekcji Dry i Twist wykorzystano zamknięcie rolowane, którego głównymi zaletami poza odpornością na wodę i pył jest jego niezawodność oraz możliwość redukcji pojemności poprzez mocniejsze zwinięcie.

Materiały

Tkanina poliamidowa (Cordura) wykorzystywana do produkcji to niezwykle odporny na mechaniczne uszkodzenia materiał. Dzięki swoim właściwościom w chwili obecnej stanowi najwytrzymalszy materiał stosowany w profesjonalnych sakwach i torbach, którego specjalny splot uniemożliwia powiększanie się ewentualnego rozdarcia. Cordura od lewej strony pokryta jest warstwą termoplastycznego poliuretanu (TPU), dzięki której produkty Crosso są całkowicie szczelne. Dzięki swoim właściwościom możliwe jest również łączenie ze sobą poszczególnych paneli toreb w technologii zgrzewania wysokimi częstotliwościami (HF). Dzięki zastosowaniu takiej kombinacji mamy pewność, że nasz bagaż zostanie odpowiednio zabezpieczony, a sama torba nie ulegnie zniszczeniu na skutek pękania na zgięciach czy kruszeniu się materiału. Ciekawą właściwością jest również jego „przyczepność” po zrolowaniu – po zetknięciu ze sobą dwóch powierzchni pokrytych poliuretanem uzyskujemy efekt „klejenia” się do siebie tkanin, przez co nie występuje zjawisko ślizgania w czasie rolowania.

Takaniny Plastel 620 i Polymar 650 to wodoszczelne, odporne na zagniatanie tkaniny poliestrowe, które dzięki swoim właściwościom nie pękają na mrozie. Są podstawowym materiałem w kolekcji Dry, natomiast ze względu na łatwość utrzymania w czystości są stosowane w sakwach Expert i Classic – od strony koła.

Szycie

Szycie sakw Crosso to proces w którym w serii Twist, Expert i Classic poszczególne elementy łączone są ze sobą za pomocą mocnych nylonowych nici. W przypadku sakw i worków z kolekcji Dry, kolejne panele łączone są ze sobą w procesie zgrzewania prądem o wysokiej częstotliwości w wyniku którego uzyskuje się trwałe, estetyczne i wodoszczelne połączenie.

Systemy nośne

Firma Crosso w procesie produkcji sakw stosuje dwa systemy nośne: system klasyczny Crosso oraz system Click, a ten który z nich wybierzemy zależy m.in. od konstrukcji naszego bagażnika,

System nośny Crosso to niezawodne i proste rozwiązanie – sakwy trzymają się za pomocą przymocowanych do usztywniającej płyty haków nośnych wykonanych z 3 mm stali. Całość jest stabilizowana za pomocą regulowanego pasa dociskającego, którego zadaniem jest unieruchomienie sakwy na bagażniku.

System Click to produkt niemieckiej firmy Rixen&Kaul, a jego głównymi zaletami są możliwości regulowania rozstawu zamykanych haków, ustawienia kątu nachylenia sakw jak również możliwość zdemontowania poszczególnych elementów systemu nośnego.

Dodatkowo w swojej ofercie firma Crosso posiada również bagażniki rowerowe – tylny oraz przedni typu low rider.

Bagażnik tylny to solidna aluminiowa konstrukcja o ładowności 35 kg przeznaczona do roweru z kołami od 26” do 29”, natomiast przedniy wspornik to aluminiowy bagażnik typu low rider o nośności 15 kg, który montowany jest do goleni o średnicach ody 25 mm do 50 mm. Obie konstrukcje przystosowane są do montażu w rowerach wyposażonych w hamulce typu V-break jak również po zastosowaniu odpowiednich adapterów, do jednośladów wyposażonych w tarczówki.

Szeroka gama produktów, prostota i niezawodność, a przede wszystkim bardzo wysoka jakość wykonania przy jednoczesnym zachowaniu niewygórowanych cen sprawia, że każdy planujący wyprawę rowerzysta nie przejdzie obojętnie koło sakw Crosso.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Enter Captcha Here : *

Reload Image